Sociala medier

  • Sociala medier

    Twitter Reklamer – Allt du behöver veta

    Twitter är ett av de mest använda sociala medierna i världen, med fler än 330 miljoner aktiva användare. Detta gör det till en fantastisk plattform för reklam, och du kan nå ut till massor av människor på ett mycket effektivt sätt. Det finns olika typer av Twitter-reklam, allt från ”Promoted Tweets” (betalda tweets som visas högre upp i flödet) till ”Promoted Accounts” (betalda marknadsföringskampanjer där din Twitter-profil visas högre upp i andras följares listor).…

  • Sociala medier

    Whatsapp grupper – Allt du behöver veta

    Whatsapp grupper är en fantastisk funktion som WhatsApp har att erbjuda sina användare. Det finns många olika saker du kan göra med en WhatsApp-grupp, och det är därför de är så populära. I den här artikeln kommer vi att titta på allt du behöver veta om WhatsApp-grupper, inklusive hur du skapar en grupp, lägger till personer i gruppen och anpassar inställningarna för group messaging.…

  • Sociala medier

    Youtube – vad du behöver veta om den stora video-sharing siten

    Youtube är världens största video-sharing site. Youtube tillåter användare att ladda upp, titta på och dela videos. Videos kan vara allt från amatöravsnitt till professionella produktioner. Youtube är en av de mest populära webbplatserna i världen med fler än en miljard unika besökare per månad. Youtube – en kort introduktion YouTube är en amerikansk video- och livestreamingtjänst som ägs av Google.…

  • Sociala medier

    Facebooks videoformat och varför det är viktigt för ditt innehåll

    Facebook har nyligen lanserat ett nytt videoformat, Facebook Live Video. Det är en plattform för riktiga tidslivestreamingar som gör det möjligt för användare att se och interagera med varandra i realtid. Detta är ett stort steg framåt för Facebooks videoinnehåll, och det finns flera skäl till varför det är viktigt för ditt innehåll. Först och främst kommer Facebook Live Video att ge dig en mycket starkare interaktion med dina tittare.…

  • Sociala medier

    Facebook – en introduktion för nybörjare

    Facebook är en social nätverkssida som lanserades 2004 av Mark Zuckerberg och andra studenter vid Harvarduniversitetet. Sedan dess har Facebook blivit mycket populärt, och idag använder det flera miljarder människor runt om i världen. På Facebook kan man göra olika saker, som att dela bilder och filmer, skapa grupper eller evenemang, chatta med andra personer eller spela spel. För att komma åt alla dessa funktioner behöver man skapa ett konto på Facebook.…

  • Sociala medier

    Facebooks nya algoritm och vad det betyder för ditt varumärke eller verksamhet

    Facebooks nya algoritm innebär att de kommer att ändra hur deras News Feed fungerar. De kommer att göra detta för att förbättra användarupplevelsen och göra det mer användbart för människor. Algoritmen kommer också att påverka hur mycket trafik som skickas till varumärken eller verksamheter från Facebook. Detta betyder att det blir viktigare än någonsin för varumärken och verksamheter att ha en bra strategi för sociala medier, som inkluderar Facebook.…

  • Sociala medier

    Pinterests nya funktioner och hur du kan dra nytta av dem

    Pinterest har precis släppt några nya funktioner och det finns massor av saker du kan göra för att dra nytta av dem. Först och främst, om du inte redan använder Pinterest, bör du definitivt kolla in det. Det är ett fantastiskt verktyg för att spara idéer på alla olika områden, från mode till inredning och allt däremellan. Oavsett vad din intresse är, finns det garanterat en grupp på Pinterest som passar dig perfekt.…

  • Sociala medier

    Så fungerar Twitter – en guide för nybörjare

    Twitter är en socialt nätverkande tjänst där man följer andra användare och deras inlägg (som kallas tweets) i realtid. Man kan också gilla, kommentera och dela tweets med sina egna följare. För att skapa ett Twitter-konto måste man registrera sig på twitter.com med en giltig e-postadress och välja ett lösenord. Ditt användarnamn blir ditt Twitter-handtag, som är det unika namnet du har på Twitter, tillsammans med en ”@” tecken framför (exempelvis @username).…

  • Sociala medier

    5 tips för hur man använder LinkedIn som ett verktyg för marknadsföring

    LinkedIn är ett av de mest värdefulla verktygen för marknadsföring som finns idag. Detta beror på det faktum att LinkedIn ger dig möjlighet att nå ut till en mycket bred och varierad publik. Medan andra sociala medier ofta riktar sig mot en specifik målgrupp, kan LinkedIn användas av alla typer av företag och organisationer. Dessutom är LinkedIn ett mycket kraftfullt sätt att bygga upp ett starkt varumärke.…

  • Sociala medier

    Snapchat – allt du behöver veta om den senaste sociala medie-appen

    Snapchat är en social medie-app som lanserades 2012. Snapchat är unikt eftersom det fokuserar på korta videosnaror istället för text eller bilder. Dessa videosnaror kan bara ses i cirka 10 sekunder innan de försvinner. Snapchat används främst av ungdomar och unga vuxna, och appen har blivit mycket populär på senare tid. Ett av de stora dragplåstren med Snapchat är att det erbjuder en hel del roliga filter och effekter som man kan lägga till sin video.…